Trompet (messing)

Trompetundervisning (og øvrige messinginstrumenter) fra 9 år

Målgruppe fra 9 år (vejledende)
Sted Ikast og Brande
Tider individuelle tider lægges sammen med læreren

15 min. forskole
20 min. mellemskole (kun Brande)
25 min. hovedskole (kun Brande)

Søren Christian Slyngborg
Jan Glud Østergård

Vi anbefaler at du som minimum vælger 20 minutter på dette fag!

15 minutters elever bliver evt sammensat 2 og 2 til 30 minutter. Hvis du har en god ven/veninde som du gerne vil gå sammen med så skriv det, og den andens navn under bemærkninger på begge jeres tilmeldinger.

Trompeten er nok det mest kendte af messingistrumenterne og nok den bedste at starte på. Men "messingfamilien" har mange andre spændende instrumenter end trompeten, der er både horn, basun, trækbasun, tuba og mange flere. Tilsammen danner de såmænd et helt orkester. Vores trompet elever får mange gode sammenspilsoplevelser sammen med hinanden og deres lærer.

Du kan også starte på Trompetværksted, se under Indskoling.

Trompeter og andre messinginstrumenter kan du låne af musikskolen for et gebyr på 300,- kr årligt, se vilkårene under "Låneinstrumenter" og Regler.